Wp Header Logo 152.png
دستگاه‌های موسیقی ایران به آهنگسازی حسین علیزاده منتشر می‌شود

مجموعه «دستگاه‌های موسیقی ایران» به آهنگسازی و تألیف حسین علیزاده ۳۱ شهریور ماه امسال رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این مجموعه که به نوعی نتیجه‌ تلاش سالیان حسین علیزاده در زمینه‌ موسیقی ردیف دستگاهی و آموزش آن است، شامل ۱۳ دستگاه و آواز موسیقی ایرانی می‌شود که در قالب ۱۷ سی دی و ۱۳ کتاب نت ارائه خواهد شد.

«دستگاه‌های موسیقی ایران» به آهنگسازی و تألیف حسین علیزاده تلاشی است برای بقا و گسترش نغماتی که در طی تاریخ شکل گرفته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند.

حسین علیزاده، آهنگساز، مؤلف و نوازنده‌ تار و سه تار، در این اثر ضمن حفظ اصالت‌ها با رویکردی خلاق و پویا، الگو‌ها و نغمه‌های موسیقی دستگاهی ایران را طوری ساخته و پرداخته است که می‌تواند برای همه‌ علاقمندان به موسیقی ایران اثرگذار باشد. او در مقدمه‌ کتاب ضمن اشاره به این ویژگی آورده است: «در این مجموعه تلاش بر این است که نه تنها اهل فن، بلکه مردم علاقه‌مند نیز همه با این نغمه‌ها و آهنگ‌ها مانوس باشند و آنها را به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی در ذهنِ خود محفوظ بدارند.»

آهنگسازی و تألیف این اثر که توسط «خانه کار و دیدار کارمان» منتشر شده ، از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ و در بحبوحه‌ شیوع ویروس کرونا آغاز شد و تا امروز تعداد ۴۳ نفر نوازنده و خواننده در اجرای دستگاه‌ها و آواز‌های مختلف آن نقش داشته‌اند. اشعار این مجموعه نیز توسط سیروس جمالی برای سهولت در یادگیری و به خاطر سپردن گوشه‌ها، به طور خاص به گونه‌ای سروده شده‌اند که نام هر گوشه در شعرِ آن جای گرفته است.

source

shakotardid.ir

توسط shakotardid.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *