Wp Header Logo 469.png

قیمت طلا اندکی افزایش یافت؛

فلزات گران‌بها زیر سایه کاهش نرخ بهره

قیمت طلا در معاملات آسیایی کمی افزایش یافت و رکورد‌های اخیر همچنان در دسترس قرار گرفتند، زیرا معامله‌گران منتظر تصمیم فدرال رزرو درباره میزان کاهش نرخ بهره بودند.

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از اینوستینگ؛ این هفته، قیمت طلا به طور موقت به رکورد‌های جدیدی دست یافت که دلیل آن افزایش انتظارات برای کاهش ۵۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره بود. این اتفاق منجر به کاهش ارزش دلار و بازدهی اوراق خزانه شد. اما برخی داده‌های قوی‌تر از حد انتظار اقتصادی ایالات متحده، پیش‌بینی‌ها برای کاهش شدید نرخ بهره را پیچیده کرد. قیمت لحظه‌ای طلا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۵۷۴.۱۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت آتی طلا با ۰.۳ درصد رشد به ۲۶۰۰.۴۰ دلار در هر اونس در ساعت (۰۴:۱۶ به وقت گرینویچ) رسید.

رکورد‌های جدید در آستانه تحقق با پیش‌بینی کاهش نرخ بهره روز چهارشنبه 

طلا نزدیک به رکورد‌های تاریخی؛ تمرکز بر کاهش نرخ بهره قیمت‌های لحظه‌ای طلا کمی پایین‌تر از رکورد تاریخی ۲۵۸۹.۷۸ دلار در هر اونس بود که اوایل هفته جاری به آن دست یافته بود. بزرگترین عامل حمایت از قیمت طلا، انتظارات فزاینده در خصوص کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در پایان نشست روز چهارشنبه بود. در حالی که بازار‌ها ابتدا بین کاهش ۲۵ یا ۵۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره دو دل بودند، اما بررسی‌های اخیر نشان داد که انتظار‌ها بیشتر به سمت کاهش ۵۰ واحدی تمایل پیدا کرده است. این پیش‌بینی‌ها حتی با وجود داده‌های قوی‌تر از انتظار در خصوص فروش خرده‌فروشی و تورم همچنان پابرجا ماند، که نشان‌دهنده پایداری نسبی اقتصاد آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: دورنمای خوشبینانه‌ برای قیمت طلا
 اما نگرانی‌ها از ضعف بازار کار انتظار‌ها را به این سمت برده که فدرال رزرو یک دوره کاهش نرخ بهره را آغاز کند که ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ به کاهش حداقل ۱۰۰ واحد پایه‌ای منجر شود. کاهش نرخ بهره برای طلا و سایر فلزات گرانبها خبر خوبی است، زیرا هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد. با این حال، سایر فلزات گرانبها از طلا عقب ماندند؛ به طوری که قیمت آتی پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۹۸۳.۹۰ دلار در هر اونس رسید و قیمت آتی نقره نیز با ۰.۵ درصد افت به ۳۰.۸۳۷ دلار در هر اونس رسید.

طلا نزدیک به اوج تاریخی 

افت قیمت مس همزمان با بازگشایی بازار‌های چین در میان فلزات صنعتی، قیمت مس روز چهارشنبه کاهش یافت، چرا که بازار‌های چین، بزرگ‌ترین واردکننده این فلز، پس از تعطیلات طولانی بازگشایی شدند و معامله‌گران به داده‌های ضعیف اقتصادی این کشور واکنش نشان دادند.
 قیمت آتی مس در بورس فلزات لندن با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۳۲۶.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که قیمت آتی یک‌ماهه مس با ۰.۹ درصد افت به ۴.۲۴۷۵ دلار در هر پوند کاهش یافت. داده‌های ضعیف در حوزه تولید صنعتی و فروش خرده‌فروشی در چین که آخر هفته منتشر شد، به ضعف مداوم در مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی این کشور اشاره داشت و معامله‌گران نگران این بودند که اشتهای چین برای مصرف مس کاهش یابد. 

بیشتر بخوانید:رونمایی ترامپ از پروژه رمز ارزی جدید
اما این گزارش‌های ضعیف همچنین منجر به گمانه‌زنی‌هایی شد که ممکن است دولت پکن مجبور به اجرای محرک‌های اقتصادی بیشتری شود، که می‌تواند رشد اقتصادی کوتاه‌مدت را تقویت کرده و تقاضا برای مس را افزایش دهد. این پیش‌بینی‌ها به محدود شدن کاهش قیمت مس کمک کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :


source

shakotardid.ir

توسط shakotardid.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *