Wp Header Logo 519.png
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم: خاندان گوچی- House of Gucci

سال انتشار: 2021

کارگردان: ریدلی اسکات

ژانر: درام، جنایی

فیلمنامه‌: بکی جانستن، روبرتو بنتیوگنا

براساس کتاب: «خانه گوچی: داستانی شورانگیز از قتل، دیوانگی، فریبندگی، و طمع» اثر سارا گی فوردن

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی (IMDb): ۶،۹

نقد و بررسی فیلم خانه گوچی (House of Gucci)

 

بازیگران: لیدی گاگا، آدام درایور، جرد لتو، جرمی آیرونز، سلما هایک، آل پاچینو

مشخصات فیلم گوچی (House of Gucci)

خلاصه فیلم

زمانیکه پاتریزیا رجانی، زنی بیگانه با پیشینه‌ای معمولی، با مائوریتزیو گوچی ازدواج می‌کند، بلندپروازی او باعث از هم پاشیدن میراث خانواده گوچی می‌شود و زنجیره‌ای از خیانت، افول اخلاقی، انتقام و نهایتا قتل را به بار می‌آورد.

سرگذشت خانواده جنجالی گوچی در فیلم خاندان گوچی

 

درباره فیلم

شاید بتوان فیلم خانه گوچی را «پدرخوانده‌ی دنیای مدرن» دانست. این ملودرام جنایی پیرنگ داستانی مهیجی دارد و شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که از بدبختی و فلاکت به دنیای پرزرق و برق گوچی‌ها پای می‌گذارند. در چنین دنیایی عشق و نفرت بیش از همیشه همچون دو روی یک سکه هستند و محبت و انتقام نیز خیلی زودتر از آنچه در تصور بگنجد جای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند.

 

دنیایی که آدم‌های آن تا دل‌تان بخواهد غیرقابل پیش‌بینی هستند. و البته دنیایی که هیچ‌ تلخی‌ و شیرینی‌‌ در آن همیشگی نیست و لحن و ریتم داستان نیز همچون امواج دریای طوفانی لحظه‌ به لحظه عوض می‌شود. هر فیلمسازی در چنین خط داستانی ناچارا به کلیشه‌ها و اغراق‌ها روی می‌آورد. اما مهم‌ این است که بتواند در درون همین کلیشه‌ها رنگی از اصالت بر اثرش بپاشد. این دقیقا همان کاری است که ریدلی اسکات در جدیدترین فیلم خود، خانه گوچی، توانسته تا حدی از عهده انجام آن بربیاید.

برای تماشای فیلم خانه گوچی چندان نیازی به دانستن سرگذشت خانواده گوچی و روابط پیچیده ‌آن‌ها در دنیای مد و همینطور زندگی پر فراز و نشیب‌شان ندارید. بلکه به راحتی می‌توانید با دنبال کردن خط داستانی ساده‌ی فیلم آنچه لازم است را بفهمید. اما اگر با حواشی این خانواده جنجالی آشنایی داشته باشید، بی‌شک لذت بیشتری از تماشای فیلم خانه گوچی (House of Gucci) خواهید برد.

source

shakotardid.ir

توسط shakotardid.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *