۱۴۰۳/۰۷/۱۰
با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی GTA 6، گمانهزنیها، سوالات و تردیدها درباره این بازی بیشتر میشوند. این اولین نسخه اصلی در سری بازیهای GTA پس از بیشتر از یک دهه است و انتظار میرود که بهبودهای قابل توجهی نسبت به بازیهای قبلی این مجموعه داشته باشد، اما ممکن است راکاستار در مسیر توسعه این بازی با چالشهایی مواجه شود. برای مثال حالت آنلاین GTA 6 برای اینکه بهتر از نسخه قبلی باشد، کار واقعا سختی در پیش دارد.
خوشمان بیاید یا نه، بازی GTA 5 از سال ۲۰۱۳ تا همین امروز به شکل GTA Online به حیات خود ادامه داده است. البته حالا این بخش بهصورت جداگانه از بازی اصلی قابل خریداری است و تقریباً به پروژهای مستقل تبدیل شده. حالت آنلاین این بازی پر از ویژگیهای مختلف است و با اضافه کردن محتواهای سرگرمکننده بهصورت منظم، توانسته یک تجربه چندنفره سرگرمکننده را ارائه دهد و پروژهای سودآور برای راکاستار باشد. اگرچه این شرکت نتوانست موفقیتی مشابه را با بازی Red Dead Online در سال ۲۰۱۸ کسب کند، اما احتمال زیادی وجود دارد که GTA 6 با یک بخش آنلاین جدید عرضه شود، زیرا عدم وجود چنین حالتی میتواند بهعنوان از دست دادن یک فرصت سودآوری طلایی برای راکاستار تلقی شود.
حالت آنلاین GTA 6 شانس کمتری برای موفقیت دارد
زمانی که GTA Online برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، مثل ایدهای هیجانانگیز بود. روشی که راکاستار حالت آنلاین را با داستان اصلی GTA 5 تلفیق کرد و فضایی که برای رقابت و همکاری با محتوای فانتزیتر باقی گذاشت، برای بازیکنانی که به دنبال تجربه گیمپلی طولانیتر بودند، بسیار جذاب بود. محیط سندباکس جهان باز این بازی یک پیشرفت بزرگ نسبت به حالتهای آنلاین GTA 4 و Red Dead Redemption به شمار میرفت و رویای ایجاد یک بازی چندنفره عظیم در دنیای GTA را دستیافتنیتر کرد.
با گذشت زمان و اضافه شدن محتوای بیشتر به GTA Online، جذابیت این حالت همچنان افزایش یافت و به تجربهای تبدیل شد که بازیکنان میتوانستند صدها ساعت در آن غرق شوند (و البته صدها دلار در آن خرج کنند.) به جز بازیهای MMO، واقعاً چیزی مشابه آن وجود نداشت و وعده پشتیبانی بلندمدت، این پروژه را به یک سرگرمی در حال توسعه مداوم تبدیل کرد که ارزش پیگیری داشت.
اما امروزه شرایط کمی متفاوت است. پس از شکستهایی که در بازیهای سرویس-محور مانند Concord رخ داد، اعتماد به این مدل از بازیها به پایینترین حد خود رسیده است. شکستهایی مانند Marvel’s Avengers و Suicide Squad: Kill the Justice League نشان میدهند که حتی یک IP بسیار محبوب هم تضمینی برای موفقیت در چنین مدلی ندارد. اگرچه این ناکامیها تنها به دلیل استفاده از مدل سرویس-محور نبوده، اما به نظر میرسد که خود این مدل هم دیگر بهاندازه گذشته مورد استقبال قرار نمیگیرد. با توجه به این موضوع، اگر GTA Online جدید نیز از ویژگیهایی مانند بهروزرسانیهای منظم و خریدهای درونبرنامهای بهره ببرد، ممکن است دیگر درخششی مانند نسخه سال ۲۰۱۳ خود نداشته باشد.
از آنجایی که حتی بازیهای سرویس-محور با کیفیت بالا هم برای موفقیت دچار مشکل هستند، شاید بهتر باشد راکاستار به همان GTA Online اصلی پایبند بماند تا اینکه بخواهد نسخه جدیدی را توسعه دهد. به جای عرضه حالت آنلاین GTA 6، راکاستار میتواند سال آینده یک بهروزرسانی اساسی برای نسخه اصلی GTA Online منتشر کند تا ظاهر آن را کمی بهبود ببخشد و عناصری از بازی جدید را به آن اضافه کند. این کار احتمالاً نیاز به منابع کمتری از نظر توسعه و بازاریابی خواهد داشت و به جای تلاش برای جایگزینی، اسب برندهاش را پیشتاز نگه میدارد. باید بپذیریم که بازیهای سرویس-محور دیگر آن موفقیتهای تضمینشدهای که پیشتر تصور میشدند، نیستند؛ بنابراین راکاستار بهتر است در این زمینه با احتیاط عمل کند.
منبع: Gamerant
دختر و پسرهای گیمر چطوری دیت میرن؟ میزگیم با @WeebHead
source