در سال ۱۹۷۹، هوندا پرلود و سوبارو لئون دو رقیب سرسخت در بازار کوپههای ژاپنی بودند.
به گزارش عصرایران، این دو خودرو با مشخصات فنی و طراحی متفاوت، هر کدام طرفداران خاص خود را داشتند. طراحی بدنه استخوانی از جمله مهمترین ویژگیهای ظاهری این کوپههای دهه هفتادی است.
دو کوپه ۱.۸ لیتری محور جلو ژاپنی که رقابت بسیار نزدیکی با هم داشتن؛ هوندا پرلود اس ئی و سوبارو لئون جی تی اس:
زمان: ژوئن ۱۹۷۹، زمانی که نسل دوم لئون به بازار ژاپن عرضه شد.
هوندا پرلود XE (SN) ۱۹۷۹
عرضه در ژاپن: ۲۴ نوامبر ۱۹۷۸
موتور: ۱.۸ لیتر، ۴ سیلندر، SOHC، ۱۲ سوپاپ، CVCC
قدرت: ۹۰ اسب بخار (JIS)
گشتاور: ۱۳۲ نیوتنمتر
گیربکس: ۵ دنده دستی یا ۲ دنده اتوماتیک (بعداً ۳ دنده اتوماتیک)
طول: ۴.۰۹ متر
ویژگیهای استاندارد: سانروف برقی، جلوپنجره خاص، رینگهای فولادی با حلقههای تزئینی، برف پاک کن عقب
سوبارو لئون هاردتاپ ۱.۸GTS تورینگ-۵ (AB۴) ۱۹۷۹
عرضه در ژاپن: ژوئن ۱۹۷۹
موتور: ۱.۸ لیتر، ۴ سیلندر بوکسور، OHV، ۸ سوپاپ، EA۸۱
قدرت: ۱۰۰ اسب بخار (JIS)
گشتاور: ۱۴۷ نیوتنمتر
گیربکس: ۵ دنده دستی
طول: ۴.۲۸ متر
ویژگیهای استاندارد: گلگیرهای برجسته، خطوط بدنه باریک، رینگهای فولادی ۱۳ اینچی
ویژگیهای آپشنال: رینگهای آلیاژی پولیش شده، داشبورد سفارشی، کنترل پنل، روکش پارچهای و وینیل، شیشههای برقی، فرمان برقی، آینههای برقی، تهویه مطبوع و سیستم صوتی با پخشکننده کاست
سوبارو لئون
هوندا پرلود
هوندا پرلود
سوبارو لئون
بالا هوندا پرلود/ پایین سوبارو لئون
هوندا پرلود
سوبارو لئون
کدام یک از این دو کوپه دهه 70 جذابتر است؟
source