Persona واژهای لاتین است که از phersu گرفته شده؛ یعنی نقاب. بنابراین چرا از این پیشقدم شدن استفاده نکنیم؟ همچنین از قسمت سوالات متداول کاربران هم میتوانید برای نوشتن محتوای چگونه یا چطور استفاده کنید. معمولا استراتژیستهای محتوا از محتواهای طولانی برای نوشتن آموزشهای گام به گام (راهنما) یا نقد و بررسی محصولات و خدمات استفاده میکنند. افراد شرکتکننده ترجیح میدهند که محتوای وبینارها پرسش و پاسخی یا آموزش گام به گام باشد. اما اگر دنبال راه مهاجرت به ترکیه است و میخواهد زیر و بم قضیه را یاد بگیرد، محتوای متنی یا ویدئو بهترین گزینه است. ایمیلهای خبرنامهای معمولا کوتاه، مختصر و ساده تهیه میشوند و بخش مهم قضیه در انتشار این نوع محتوا، تیتر یا عنوان ایمیل است. ایجاد محتوای مؤثر برای جلب توجه و جذب مخاطبان هدف بسیار مهم است. تولید محتوای سایت چیست؟ در بخشهای قبلی توضیح دادیم تولید محتوا چیست و مهمترین انواع آن کدام است. انواع محتوا کدام هستند؟ محتواهای تصویری، انواع مختلفی مثل اینفوگرافیک و انیمیشن دارند که برای ساخت آن به ابزارهای اختصاصی تولید محتوای تصویری نیاز خواهید داشت. هنگامی که محتوای شما متناسب با برند خودتان منتشر شود، باعث میشود که در ذهن مخاطب باقی بمانید و در صورتی که مخاطب با مشکلی برخورد کند، ابتدا به یاد شما و خدماتتان میافتد.

در واقع هر چیزی که در بستر اینترنت و از طریق کانالهای دیجیتال منتشر میشود، محتوای دیجیتال نامیده میشود. اگر وقت محدودی دارید یا اینکه میخواهید مقالهی 2 هزار کلمهای وبلاگتان را برای پلتفرمی مثل اینستاگرام منتشر کنید، اینفوگرافیک را انتخاب کنید. پادکستها را بیشتر کسانی گوش میدهند که وقت خواندن ندارند یا دوست دارند همیشه و در هر حالی اطلاعاتی به مغزشان مخابره کنند. از گذشته تاکنون روشهای مختلفی برای جذب مشتری و تعامل بیشتر در کاربران وجود داشته که فعالیتها و کسبوکارهای مختلف از آنها استفاده کردهاند. از کارشناس فروش یا ارتباط مشتری درباره دغدغهها و سوالات مشتریان پرسید. از آنها درباره فرآیند همکاری و چگونگی به ثمر رسیدن نتایج پرسید. به سوالاتی که ممکن است برای مخاطبانتان ایجاد شود پاسخ میدهید و در حوزه تخصصتان به آنها مشاوره میدهید. محتوا به شما کمک میکند که مخاطبان جدید جذب کنید، آنها را درگیر کنید، باعث رضایت آنها شوید و از این طریق درآمد شرکت خود را افزایش دهید. جالب است بدانید که گوگل اعلام کرده محتواهای how to در 15 سال اخیر، 140 درصد افزایش داشتهاند. هیچ شکی در این نیست که هر کسب و کاری باید در شبکههای اجتماعی حضور داشته باشد. تمام این کارها در نهایت به کسب رتبه برای کلمات کلیدی موردنظر منجر میشود.

معمولا برای انتخاب تیتر مناسب ایمیل مارکتینگ جلسات طوفان فکری برگزار میشود و چندین نفر تصمیم میگیرند. در این راستا تلاش میشود تا واحدهای تحلیل محتوا مشخص شود. بنابراین، ساخت پرسونای مشتری به هر کسب و کاری در هر سطحی کمک میکند تا درک بهتری از نیازها، تجربیات و اهداف کاربران داشته باشد. خواندن تجربه مشتری (Testimonial) به تصمیمگیری مشتری بالقوه کمک ویژهای میکند. جو پولیزی در کتاب بازاریابی پر محتوا از اهمیت پرسونا و ساخت پرسونای مشتری یا پرسونای کاربر میگوید. سعی کنید محتوای خود را با چیزهای اضافه و کلیگویی پر نکنید؛ هر آنچه را که نیاز دارد، ارائه کنید. ویدئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا نقش فوقالعاده پر رنگی دارد. ویدئو اگر به درستی ساخته و ارائه شود، بهترین راه برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)، تبدیل بازدیدکننده و بیننده به مشتری و درگیر کردن مخاطب است. انتشار محتوای صوتی یا متنی از طرف نویسنده مهمان، ترفند شناخته شدهای برای افزایش بازدید و شناخته شدن برند و کسب و کارها است. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند.

به هر چیزی که برای انسان قابل درک است و در بستر کانالهای دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا میگویند. بنابراین مدام دنبال شرکت در دورههای آموزشی دیجیتال مارکتینگ و خواندن مقالات مشاوره دیجیتال مارکتینگ به خصوص تولید محتوا است.برای همین هر آنچه که ما در وبلاگ منتوریکس مینویسیم، برای لاله و آن دسته از کاربرانی مینویسیم که مثل او فکر میکنند. محتواهای long-form به افزایش رتبه سایت و سئو سایت کمک زیادی میکنند و سئوکارها هم حساب ویژهای روی این نوع محتوا باز کردهاند. خیلیها فکر میکنند کاربران اینترنتی دنبال خواندن متنهای طولانی و بلندبالا نیستند، اتفاقا عکس این تفکر صادق است. شاید باورش برایتان سخت باشد که کاربران اینترنتی تا 3 برابر بیشتر مایل هستند که اطلاعات موردنظرشان را با اینفوگرافیک بخوانند تا اینکه آن را در متنی بلندبالا پیدا کنند. اگر عناصر مختلف وبسایت را بهخوبی ایجاد کرده باشید، مخاطب در وبسایت میماند و احتمال اینکه اقدام موردنظر شما را انجام دهد، بیشتر است. در این مقاله سعی کردیم تا صفر تا صد تولید محتوا را با شما در میان بگذاریم.

shakotardid

توسط shakotardid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *