2001 مثال : چگونه می توانیم با 7 قدم ساده در عنوان نویسی حرفه ای شویم؟ مثال : چگونه بهترین عنوان ها را بنویسیم ؟ عنوان های « چگونه » عنوان هایی شبیه لیست ها هستند و رتبه 3 را در بین پر طرفدارترین و پر بازدید ترین عنوان ها دارند. عنوان هایی که نشان می دهند مخاطب با لیستی از موارد به درد بخور روبرو است. یعنی اینکه به مخاطب بگوییم که می خواهیم راه هایی را به او یاد بدهیم که بتواند به ثروت بیشتر، اعتماد به نفس بیشتر، شادی بیشتر، نتیجه قطعی و … Create Verbal Picture : یک موفقیت و نتیجه نهایی عالی را در ذهن مخاطب تصویر سازی کرده باشید. شما نباید آخرین کسی باشید که از تغییرات بازار آگاهی پیدا می کند. محتوای ویدئویی میتواند مخاطب را جذب کند که عنوان جذابی داشته باشد. « شما تنها خبرنامه ای هستید که من برای خواندن آن لحظه شماری میکنم » و استفاده از آن در عنوان یک لندینگ پیج توانست 24% نرخ تبدیل را افزایش بدهد . توصیه میکنم این مقاله را هم حتماً بخوانید تا با مزایای آن بیشتر آشنا شوید. محتواها مدلهای مختلفی دارند که باید با توجه به هدف کسبوکار شما انتخاب شوند.

2001 تجزیه و تحلیل های زیادی نشان داده است که لیست ها جزو پر بازدید ترین و پرطرفدارترین عنوان ها و محتواها هستند. یکی از محبوبترین انواع محتوا که بیشتر در شبکههای اجتماعی کاربرد دارند، «میم» (Meme) است. تولید محتوا با درآمد کسب و کارها رابطه مستقیم دارد و هر چه محتوا یک وب سایت بهتر باشد، مخاطب بیشتری جذب میکند و هر چه تعداد مخاطبها بیشتر باشد، درآمد افزایش پیدا میکند. نمونه ایی از محتوای تولید شده برای عنوان “ترجمه کتاب برای کسری خدمت سربازی” برای شرکت ایران تایپیست بوده است. سپس، از آنها برای بهترکردن کیفیت کارتان درس بگیرید و اشتباهات را اصلاح و نقاط قوت را پررنگ کنید. پس یا باید همان لحظه اول مخاطب را جذب کنید یا برای همیشه ترافیک ارگانیک و با کیفیت برای سایت تان را ببوسید و بگذارید کنار. مقالات نوشته شده پس از تدوین، توسط تیم ویرایش بررسی و بازبینی میشوند تا از کیفیت و دقت محتوای تولید شده اطمینان حاصل شود. یک گزارش آماری در خصوص رفتار مخاطب ها این طور نشان داده است که افرادی که فقط عنوان مقالات را می خوانند ، 5 برابر بیشتر از افرادی هستند که متن مقاله را می خوانند. در بالا بارها ذکر شد که اعداد در عنوان نویسی می توانند بسیار تاثیر گذار باشند و توجه مخاطب را جلب کنند.

5% از کل بازدید های یک صفحه فقط در همان چند ثانیه جلب توجه اولیه جذب محتوا شده اند و خواندن را ادامه داده اند. در دنیای امروز که فضای دیجیتال و اینترنت نقش پررنگی در زندگی روزمره ما دارند، هر فرد با داشتن یک وبسایت یا حتی یک صفحه در شبکههای اجتماعی میتواند به تولید و اشتراکگذاری محتوا بپردازد. 2. Cliffhanger : به مخاطب وعده بدهید که دقیقا با خواندن این مطلب به چه چیزی می رسد اما قطعا برای حفظ کنجکاوی همه چیزهایی که می خواهید به مخاطب بگویید را یکباره در عنوان به مخاطب ارائه نکنید. علاوه بر این با این حجم از محتوایی که روزانه در دنیای وب منتشر می شود و از طرف دیگر ما هم مجبور هستیم به خاطر باکیفیت بودن و جامع بودن محتوا و همین طور سئو بهتر سایت محتواهای طولانی بنویسیم، با این شرایط جذب مخاطب برای خواندن کل محتوا و یا حداقل همان Skim کردن اصلا کار راحتی نیست. پس اگر شما بتوانید یک عنوان خارق العاده و منحصر به فرد بنویسید چندین قدم جلوتر هستید و می توانید امیدوار باشید که قدم اول در جذب مخاطب و ترغیب او به خواندن محتوا را درست برداشته اید .

شما هم می خواهید جزو آنها باشید؟ از بین 200 تبلیغ موفق که در یک بررسی جزو بهترین ها بودند آنها توانستند 89% از این تبلیغات را در 6 دسته یا قابل مشخص قرار بدهند اما نکته جالب این بود که 200 تای بعدی این تبلیغات که به نوعی ناموفق بودند و اتفاقا اکثر آنها هم به میزان زیادی خلاقانه نوشته شده بودند آنهایی بودند که هیچ دسته بندی و فرمول مشخصی نداشتند. این مورد توسط چیپ هیث و دن هیث در کتاب « ایده عالی مستدام » طبق یک تحقیق مفصلی بررسی شد و مشخص شد که اتفاقا برعکس تصور ما، در واقعیت عنوان هایی برنده هستند و فروش بیشتری ایجاد کرده اند که طبق یک الگوی مشخصی پیش رفته اند و خیلی خلاقانه هم نیستند! و برخلاف باور عمومی موفق ترین عنوان ها که منجر به افزایش فروش های شگفت انگیز شده اند عموما عنوان های خلاقانه نبودند بلکه بیشتر عنوان های هوشمندانه با الگوی مشخصی بوده اند. ارزش پیشنهادی شما برای مخاطب در عنوان می تواند کاملا مادی و مالی باشد ، مثلا صرفه جویی در هزینه ها و یا مقدار مشخصی پول، و یا ایجاد یک حس خوب در مخاطب باشد.

shakotardid

توسط shakotardid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *