یکی از کارمندان سابق شرکت راکاستار به نام اوبی ورمیج، از منشأ یکی از ویژگیهای نمادین مجموعه رونمایی کرد. طبق گفته این فرد، ورود شخصیت اصلی جی تی ای ۳ به قطار و سفر مانند دنیای واقعی بسیار کسلکننده به نظر میرسید. به همین دلیل تیم سازنده تصمیم گرفت یک ویژگی متمایز را به بازی خود آورد.
اوبی ورمیج (Obbe Vermij) که پیش از این در شرکت راکاستار کار میکرد و در ساخت جی تی ای ۳ نقش داشت، به تازگی از اطلاعات جالبی رونمایی کرده است. این اطلاعات به دوربین سینمایی مجموعه جی تی ای مربوط میشود که در نسخههای بعدی و حتی رد دد ردمپشن ۲ هم موجود بود. دوربین سینمایی مورد نظر به جای اینکه مانند دوربین معمولی بازی عمل کند، زوایای مختلفی را نشان میدهد تا یک حالت سینمایی به وجود آید.
جناب ورمیج که سابقه کار روی آثاری نظیر GTA 3، GTA : Vice City، GTA: San Andreas و GTA IV را دارد از منشأ خلق دوربین سینمایی رونمایی کرد. این فرد در چند ماه اخیر جزئیات جالبی در مورد نسخههای قدیمی جی تی ای منتشر کرده که پیش از آن، از هیچ یک از آنها خبر نداشتیم. جدیدترین سوژهای که اوبی ورمیج به سراغ آن رفته، دوربین سینمایی مجموعه است که اولین دفعه در بازی جی تی ای ۳ به کار گرفته شد.
این فرد اعتقاد داشت که اگر کلاود مانند دنیای واقعی سوار قطار شود و از طریق دوربین سومشخص همیشگی به دنیای بازی نگاه کند، تجربه حوصلهسربر و کسل کنندهای به وجود میآید. به همین خاطر او شروع به ایدهپردازی کرد تا بتواند روش جایگزین و جذابتری پیدا کند. او در ابتدا قصد داشت مکانیک قطار را حذف کند؛ به گونهای که گیمر بلافاصله از یک ایستگاه قطار به یک ایستگاه قطار دیگر تلهپورت شود. منتها به گفته خودش انجام این کار باعث به وجود آمدن مشکلات «استریمینگ» میشد و به علت سختافزار محدود آن زمان، انجام چنین کاری ممکن نبود.
پس از بررسی کردن گزینههای روی میز، تیم سازنده تصمیم گرفت سفر با قطار را با تعویض مستمر دوربینها به تصویر بکشد. با استفاده از این مکانیک، قطار در حال حرکت از زوایای مختلف نشان داده میشد و دوربینی که قطار را نشان میداد، هرچند ثانیه یکبار تغییر میکرد. این ایده از نظر تیم سازنده جی تی ای ۳ جذاب و سرگرمکننده بود و به همین خاطر، آنها تصمیم گرفتند سیستم دوربین سینمایی را برای ماشینسواری هم به کار بگیرند. اگر دقت کنید حتی GTA V هم این قابلیت را دارد و هنگامی که ماشین را کنترل میکند، میتوانید به سراغ دوربینی بروید که کارکرد مشابهی دارد.
اوبی ورمیج در ادامه توضیح داد که راکاستار دقیقا همین سیستم دوربین سینمایی را بدون تغییر در جی تی ای: وایس سیتی به کار برد. منتها هنگامی که آنها به سراغ جی تی ای: سن آندریاس رفتند، یکی دیگر از اعضای تیم سازنده تغییرات متعددی در آن به وجود آورد. آنها در پروژههای بعدی خود نیز با اضافه کردن یک سری تغییرات و ویژگیهای جدید دوربین سینمایی را نگه داشتند و آن را از جی تی ای ۳ به بعد، به یکی از ویژگیهای نمادین Grand Theft Auto تبدیل کردند.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GameRant
source