عصر امید اقتصاد دیجیتال؛
رئیس دپارتمان دیجیتال مارکتینگ سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: موج دیگری از هوش مصنوعی در راه است که به نحوی انسان را کامل میکند و هوش مصنوعی عامل نامیده میشود.
به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا میراحمدی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولتآباد در کارگاه کاربرد ابزارهای هوش مصنوعی در روابط عمومی دیجیتال که در حاشیه هفتمین رویداد ملی عصر امید در حوزه اقتصاد دیجیتال برگزار شد، اظهار کرد: هوش مصنوعی مبحث بسیار مهمی بوده که باعث تغییرات زیادی در دنیای فناوری و دیجیتال شده و بسیاری از امور در جهان را عوض کرده، یکی از این حوزهها، حوزه روابط عمومی است که تغییرات گستردهای داشته در عصر حاضر، ابزارهای دیجیتال وارد روابط عمومیها شده، شبکههای اجتماعی مورد استفاده روابط عمومی قرار گرفته و هوش مصنوعی نیز بهعنوان یک جریان متحول کننده به روابط عمومیها رسیده است.
وی افزود: فناوری در آینده رشد بسیار زیاد و سریعی خواهد داشت و همه ابعاد زندگی را در بر خواهد گرفت، زمانی که فناوری جدید به بازار میآید با خود تهدیدات و فرصتهایی را ایجاد میکند. توجه به هوش مصنوعی در طول زمان دارای شدت و ضعفهایی بوده و در سالهای اخیر ابزارهای قدرتمندی برای هوش مصنوعی به جهان معرفی شده که همه توجهها را به سمت هوش مصنوعی معطوف کرده است. پیشرفتهای سالهای اخیر باعث شده که ماشین در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت و با انسان ارتباط زده و با او تعامل داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولتآباد با معرفی انواع هوش مصنوعی بیان کرد: هوش مصنوعی دارای انواعی است، هوش مصنوعی ضعیف که نوع اول هوش مصنوعی بود و کارهای ساده و تجزیهوتحلیل را انجام میداد. در سالهای اخیر یک هوش مصنوعی به بازار آمد که هوش مصنوعی مولد نام گرفته و وظیفه آن تولید است. موج دیگری از هوش مصنوعی در راه بوده که به نحوی انسان را کامل میکند و هوش مصنوعی عامل نامیده میشود. این هوش مصنوعی اقدام کننده و انجام دهنده است.
میراحمدی اضافه کرد: هوش مصنوعی عمومی، مورد دیگری است که دانشمندان به دنبال ایجاد آن هستند، این هوش مصنوعی قادر خواهد بود همه کارهایی را که یک انسان انجام میدهد، انجام دهد یا حتی خودآگاه بوده و برای خود یک شخصیت داشته باشد. در مرحله پایانی ابر هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی برتر قرار میگیرد که قادر است از لحاظ توانایی از انسان پیشی بگیرد و به اندازه هزاران انسان توانایی خلق و ایجاد کردن داشته باشد در واقع دو نوع هوش مصنوعی آخر در مرحله تحقیقاتی هستند و هنوز به بازار نیامدهاند.
رئیس دپارتمان دیجیتال مارکتینگ سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: هوش مصنوعی در حیطه کار روابط عمومیها نیز فرصتهای خوبی را ایجاد کرده و قادر است که در همه کارهای روابط عمومی نقش مطلوب و بسیار خوبی را ایفا کند. هوش مصنوعی درباره تولید محتوا، ایجاد اخبار، ایجاد اطلاعات، اطلاعرسانی و ارتباطات پیشرفت بسیار خوبی داشته و به راحتی انواع محتواها را تولید میکند. استفاده از محتوای تولیدی هوش مصنوعی علاوه بر سهولت در ایجاد محتوا، میتواند در بحث صرفهجویی در زمان، تولید محتوا و کیفیت، نقش بسیار مهمی را داشته باشد.
رئیس دپارتمان دیجیتال مارکتینگ سرای نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در واقع هوش مصنوعی پس از گرفتن اطلاعات افراد مختلف، قادر به تجزیهوتحلیل دادهها در کمترین زمان و ایجاد برون داد به تفکیک برای همه افراد است که هر پیام بهصورت شخصیسازی شده ایجاد میشود. استفاده از هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی بهمنظور افزایش کیفیت و سرعت، بسیار مطلوب و ایدهآل است که باید روابط عمومی به سمت آن پیش بروند.
به گزارش آنا، هفتمین رویداد ملی عصر امید در حوزه اقتصاد دیجیتال از 15 تا 18 بهمن 1403 در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار میشود.
source