با اینکه ماینکرفت ممکن است بازی آرامی و دور از خشونت به نظر برسد، اما عناصر زیادی وجود دارند که بازیکنان را مجبور به استفاده از سلاحهای خود میکنند. موجودات دشمن مانند زامبیها، گستها، اسکلتها و کریپرها نمونههایی هستند که میتوانند در مدت زمان کوتاهی مشکلات بزرگی ایجاد کنند. از میان سلاحهای متعددی که بازیکنان در اختیار دارند، برخی محبوبتر و برخی کمتر مورد توجه قرار میگیرند. شمشیرها، کمانها، تبرها و حتی تریدنت (Trident) را میتوان به عنوان سلاح در ماینکرافت استفاده کرد. با این حال، بازیکنان تمایل چندانی به استفاده از کراس بو (Crossbow) ندارند. اگر این سلاح قدرتمندتر از کمان است، چرا بازیکنان از آن استفاده نمیکنند؟ در ادامه به دلایل آن میپردازیم.
۴ دلیل که چرا کراس بو یک سلاح نامحبوب در ماینکرفت است
این دلایل عبارتند از:
کراس بوها در اکثر حالتهای بازی ماینکرفت عملکرد خوبی ندارند

کراس بو در ماینکرفت برای بسیاری از حالتهای گیمپلی مانند PvP گزینهی مناسبی نیست.
یکی از بزرگترین دلایلی که کراس بوها در میان بازیکنان ماینکرفت محبوب نیستند، سرعت شلیک پایینتر آنها در مقایسه با کمانهای معمولی است. هم در سناریوهای PvE (بازیکن در برابر محیط) و هم در PvP (بازیکن در برابر بازیکن)، تأخیر بین شلیکها میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر انچنتمنتها را در نظر بگیریم، کمان به راحتی برتری پیدا میکند.
با در نظر گرفتن جایگزینها، یک کمان با انچنتمنت پاور (Power)، آسیب بیشتری در هر شلیک وارد میکند، و انچنتمنت اینفینیتی (Infinity) تضمین میکند که بازیکنان تیرهای خود را به سرعت مصرف نمیکنند، چیزی که کراس بوها بدون بازدهی زیاد، سریعاً مصرف میکنند. کمانها همچنین میتوانند ضربات حیاتی (critical hits) وارد کنند و گاهی اوقات حتی موجودات را با یک شلیک از بین ببرند، که بطور قابل توجهی تعداد شلیکهای لازم برای کشتن و زمان لازم برای کشتن را کاهش میدهد. بطور کلی باید گفت که کراس بوها به سادگی در موقعیتهای نبرد واقعی همراهی نمیکنند.
کراس بوها در بازی ماینکرفت دست و پاگیر در عین حال غیرمعمول هستند

کراس بوها در بازی ماینکرفت برای پر کردن تیرها زمان زیادی از بازیکن میگیرد.
دلیل دیگری که کراس بوها اغلب نادیده گرفته میشوند، این است که در مقایسه با کمانها، دستوپاگیر و غیرمعمول به نظر میرسند. مکانیکهای اولیه استفاده از کراس بو ریلود، انتظار و سپس شلیک است که به خصوص در گیمپلیهای سریع جوابگو نیست. قدرت خام این سلاح نیز نمیتواند بطور معنی داری مقیاسبندی شود، مگر با انچنتمنتهای محدودی مانند پیرسینگ (Piercing) و در حالی که تیرهای نوک تیز مانند هارمینگ (Harming) وجود دارند، ساخت آنها خستهکننده و نیازمند منابع زیادی است.
کمان یک جایگزین بهتر است

کمان در ماینکرافت تجربه بهتری ارائه میدهد و ساخت آن بسیار ارزان است.
یکی از دلایل اصلی عدم محبوبیت کراس بوها این است که هیچ مزیت واقعی نسبت به کمانها ارائه نمیدهند. وقتی انچنتمنتها را در نظر بگیریم، این فاصله حتی بیشتر هم میشود. یک کمان کاملاً انچنت شده با پاور (Power V) به راحتی از یک کراس بو از نظر آسیب پیشی میگیرد. انچنتمنتهای فلیم (Flame) و اینفینیتی (Infinity) را اضافه کرده باشید، کمان حتی کارآمدتر میشود و نه تنها آسیب بیشتری وارد میکند، بلکه به مهمات کم یا چیزی نیازی ندارد.
در همین حال، کراس بو فاقد انچنتمنتهای آسیب بوده و کاملاً به مهمات مصرفی وابسته است. در عمل، انگیزهی کمی برای استفاده از سلاحی وجود دارد که کندتر، ضعیفتر و کمبازدهتر است، در حالی که کمان یا حتی تریدنت به سادگی از هر نظر بهتر هستند.
کراس بوها در ماینکرافت غیرقابل اعتماد هستند اما میتوان آنها را بهتر کرد

راههایی وجود دارد که میتوان کراس بوها را را در ماینکرفت بهتر کرد.
کراس بوها میتوانند غیرقابل اعتماد باشند، به خصوص در مقایسه با سرعت شلیک متوالی کمان که در بازی دارد. در حالی که از نظر فنی بازیکنان میتوانند کل هات بار خود را با کراس بوها پر کرده و رگبار سنگینی از تیرها را رها کنند، این بیشتر شبیه به یک ترفند است تا این که یک استراتژی عملی باشد. اکثر بازیکنان همچنان شمشیر یا تبر را برای نبردهای نزدیک ترجیح میدهند. کمبود انعطافپذیری در انچنتمنتها نیز یک مشکل دیگر است. کراس بوها به دلیل عدم دسترسی به انچنتمنتهای کلیدی مانند پاور (Power)، فلیم (Flame) یا پانچ (Punch) با محدودیت مواجه هستند و این موارد میتوانستند بطور قابل توجهی قابلیت استفاده آنها را بهبود بخشند.
بطور کلی باید گفت که شاید در آینده موجانگ بتواند کاری روی کراس بوها انجام دهد تا این سلاح برای بازیکنان هیجانانگیز و کارآمد شود. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
بزرگترین یوتیوبر کالاف دیوتی ایران کیه؟ میزگیم با ملیکا دیوتی
source