۰۹:۵۸ – ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی – علیرضا کیخا، معاون امور استانهای رسانه ملی با اعلام خبر تولید سریال با سناریوی حادثه آتش سوزی در بندر شهیدرجایی گفت: تقریباً تمام شبکههای استانی با هزینههای استانی و محدودی که دارند، حداقل یک کار تولید میکنند. آن تولیداتی که شبکههای استانی متولی ساخت آن برای پخش از شبکههای سراسری هستند و آن دسته از تولیداتی که سیما فیلم و سیمرغ تولید میکند، شامل ۱۰ سریال است. این سریالها از مرداد ماه امسال تا نیمه سال ۱۴۰۵ پخش خواهد شد. در مجموع، مازندران، سیستان و بلوچستان، یزد، چهارمحال و بختیاری، سمنان و خوزستان سریال برای پخش دارند.
کیخا در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت آثار نمایشی هر استان مرتبط با اتفاقات و رخدادهای تاریخی آن استان است؟ بیان کرد: بله، مصداقاً هرمزگان طرحی با موضوع آتشسوزی بندر شهید رجایی ارائه کرده، که طرحش نوشته و تصویب شده و احتمالاً در نیمه اول سال آینده آماده پخش بشود.
معاون امور استانهای رسانه ملی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که رویداد ملی «ایران جان» بر اساس شعار سال رهبری مبنی بر «سرمایهگذاری برای تولید» طراحی شده، چه راهکاری برای ورود گردشگران خارجی اندیشیده شده؟ گفت: بله، گردشگری یکی از اهداف رویداد «ایران جان» است. هرچه انگاره و تصویر ذهنی مخاطب نسبت به یک استان تغییر کند، این تغییر ذهنی منجر به بازدید مخاطب از استان هدف میشود.
وی ادامه داد: ما همین نگاه را برای گردشگر خارجی هم داریم. به همین دلیل، شبکههای برونمرزی تولیدات استانها را بخاطر ورود گردشگر افزایش میدهند و از طرفی پویشی را تحت عنوان «ایران را کشف کن» راهاندازی کردهاند. در این پویش ظرفیتهای مختلف اعم از سرمایهگذاری برای ایرانیان مقیم خارج، سرمایهگذاران خارجی و گردشگران کشورهای مختلف فراهم شده است. طبیعتاً این دو رویداد در گردشگری موثر خواهد بود.
کیخا درباره نحوه بازنمایی چالشها و مسائل استانها با هدف رفع مشکلات آنها توضیح داد: ما اولویتها را از استانها احصاء میکنیم. یعنی بر اساس نظرسنجی و نظر مسئولین استان، چالشها اولویتبندی میشود و در هر استان به دو یا سه مسئله اصلی خواهیم پرداخت. بنابراین، سعی میشود راهحلها اکتشاف و به سمت آن حرکت کرد.
source