
شرکت ریوایند با بهرهگیری از فناوریهای طعمسازی و آنالیز شیمیایی، چیپس تورتیلا با طعم منحصربهفرد باتری را روانه بازار اروپا کرد. این محصول با رویکردی نوآورانه نشان میدهد فناوری چگونه مرزهای تجربه چشایی را گسترش میدهد.
برند نوپای ریوایند فعالیت خود را در اروپا آغاز کرده و با تکیه بر فناوریهای جدید در حوزه علوم غذایی، چیپس تورتیلا با طعم منحصربهفردی مشابه طعم باتری ۹ ولت تولید کرده است. استفاده از ترکیب کنترلشده اسید سیتریک، بیکربنات سدیم و نمکهای معدنی، به این شرکت اجازه داده تا اثری نزدیک به حس سوزش و مزه فلزی هنگام تماس زبان با قطبهای باتری را بازآفرینی کند؛ تجربهای که یادآور خاطرات مشترک بسیاری در دوران کودکی است.
متخصصان توسعه محصول در ریوایند، با همکاری سرآشپز متیاس لارسون، ضمن آنالیز ویژگیهای شیمیایی طعمها و واکنشهای حسی روی زبان، فرمولاسیون دقیقی را برای رسیدن به این حس طراحی کردهاند. بر اساس این فناوری، امکان شخصیسازی تجربه چشایی کاربران نیز فراهم شده و مصرفکنندگان میتوانند با ثبت سفارش آنلاین، بسته نمونه این چیپس را دریافت کنند.
به گزارش د ورج، نمونه اولیه چیپسهای فناوریمحور ریوایند، در کنار طعمهای کلاسیکتر نظیر پنیر و پیاز، سرراچا و پاپریکا، به منظور آزمایش میزان پذیرش طعمهای غیرمتعارف میان مصرفکنندگان اروپایی عرضه شده است. ضخامت این چیپسها کمتر از انواع رایج است و فناوری ساخت آن به گونهای طراحی شده تا هنگام مصرف، اثر انحصاری طعم باتری روی زبان شبیهسازی شود.
مدیران ریوایند اعلام کردهاند که هدفشان استفاده از ظرفیت تکنولوژی و شیمی غذایی برای عرضه محصولات نوآورانه و جلب توجه نسل جدید مصرفکنندگان است؛ نسلی که به دنبال تجربههای حسی متفاوت و همراستا با روندهای فناورانه روز دنیاست.
source