مادهای ماینکرفت یکی از نمادینترین بخشهای بازی هستند که به گیمرها اجازه میدهند با افزودن هزاران ویژگی جدید، مکانیکهای گیمپلی و موارد دیگر، ویژگیهای اصلی بازی را گسترش دهند. اکنون، موجانگ (Mojang) حذف ابهامسازی کد (code obfuscation) را اعلام کرده که یک پیشرفت بزرگ برای سازندگان ماد و کل کامیونیتی بازیکنان محسوب میشود. در اینجا تمام آنچه را که باید در مورد اعلامیه مهم موجانگ و تأثیر آن بر کامیونیتی مادینگ ماینکرفت بدانید، آورده شده است. با مجله بازار همراه باشید.
ماینکرفت حذف ابهامسازی کد را در حرکتی بسیار مثبت برای مادسازان اعلام میکند
موجانگ اعلام کرد که قصد دارد مبهمسازی کد را برای نسخه جاوا ماینکرفت بهطور دائم حذف کند.
ماینکرفت به این شهرت دارد که دائماً بهروزرسانیها و ویژگیهایی را ارائه میدهد که تجربه گیمپلی را برای بازیکنان بهبود میبخشد و به آنها اجازه میدهد در آرامش به معدنکاوی بپردازند. از آنجایی که مادها یکی از بزرگترین عوامل موفقیت این عنوان هستند، موجانگ بالاخره حذف بسیار مورد انتظار ابهامسازی کد را معرفی کرد.
در یک بلاگ، سازندگان بازی اعلام کردهاند که پس از انتشار بهروزرسانی Mounts of Mayhem، تمام نسخههای اسنپشات (snapshot) دیگر کد نسخه جاوا ماینکرفت (Minecraft: Java Edition) را ابهامسازی نخواهند کرد. ابهامسازی در اصل به پنهانسازی سورس کد اشاره دارد و به موجانگ اجازه میدهد تا مالکیت فکری خود را بدون اینکه مورد سرقت یا دستکاری برای منافع شخصی یا بکدور قرار گیرد، محافظت کند.

اکنون، توسعهدهندگان قصد دارند ابهامسازی را به طور کامل حذف کنند، که حرکتی بسیار محبوب است و به طور قابل توجهی جریان کار (workflow) سازندگان ماد را تسهیل خواهد کرد. توسعهدهندگان اظهار داشتهاند که تمام اسنپشاتهای پس از بهروزرسانی آتی، نامهای اصلی (نام عناصر کد، شامل متغیرها، فیلدها، متدها و کلاسها) را خواهند داشت که ایجاد مادهای سازگار را آسانتر میکند.
موجانگ همچنین اعلام کرده است که از آنجایی که این حرکت میتواند به طور بالقوه جریان کار سازندگان ماد را که به ابزارهای ابهامسازی وابسته هستند مختل کند، نسخههای اسنپ شات منتشرشده غیر ابهامسازی شده را در کنار نسخههای ابهامسازی شده ارائه خواهند داد. مادسازان سپس میتوانند از این نسخهها برای تست کردن ابزارها و جریان کار خود استفاده کنند، قبل از اینکه توسعهدهندگان به طور کامل به ارائه نسخههای غیر ابهامسازی شده روی آورند.
موجانگ دیگر در نسخه جاوا ماینکرفت کد را پیچیده نخواهد کرد.
موجانگ اظهار داشته است که این حرکت به دلیل آن است که مادینگ یک جنبه محوری از محبوبیت بازی است و توسعهدهندگان میخواهند به طور رسمی ساخت و بهبود مادها را سریعتر و آسانتر کنند. از آنجایی که هر بهروزرسانی تغییرات جدیدی را در کد ایجاد میکند، تشخیص سازگاری برای سازندگان ماد ماینکرفت دشوار میشود.
این اقدام حذف ابهامسازی کد، انطباق با آخرین ویژگیها و اعمال تغییرات را برای آنها آسان میکند. علاوه بر این، توسعهدهندگان اعلام کردهاند که دیباگ کردن (debugging) در کنار لاگهای کرش قابل خواندن آسانتر خواهد شد و مزیت قابل توجهی را به سازندگان ارائه میدهد. فایلهای JAR آتی هم با این کار با یک کپی از فایل لایسنس EULA همراه خواهند بود.

آیا مایلید تأثیر این تغییر روی سرعت انتشار مادهای جدید پس از بهروزرسانیهای بزرگ ماینکرفت را بررسی کنیم؟ نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
![]()
source