بازنگری برنامههای درسی نو و خلاقانه متناسب با تامین و تربیت نیروی انسانی برای ورود به «نیاز بازار کار» ماموریت جدید آموزش عالی کشور است.
به گزارش خبرنگار آنا، اشتغال جوانان پس از دانش آموختگی یکی از مهمترین دوران زندگی هر جوانی به شمار میآید که افزایش آن نیازمند برنامه ریزی جدی و استراتژیک از سوی مسئولان کشوری و دانشگاهی است؛ به گفته کارشناسان آموزشی مسیر اصلی این موضوع با تدوین سرفصل دروس محقق خواهد شد.
بر این اساس؛ بازنگری برنامههای درسی نو و خلاقانه متناسب با تامین و تربیت نیروی انسانی برای ورود به «نیاز بازار کار» ماموریت جدید آموزش عالی کشور است که تمام دانشگاهها به خصوص دانشگاههای علمی کاربردی و ملی مهارت پیگیر تحقق آن در تمام واحدهای استانی خود هستند.
شناسایی مسائل جامعه و گام برداشتن در راستای حل تک تک چالشها ضمن توجه به طرح آمایش سرزمینی از وظایف جدی دانشگاههای کشور است که تنها از مسیر بروز بودن سرفصلهای درسی امکانپذیر خواهد بود.
محمدعلی اکبری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: باتوجه به ماهیت آموزشهای علمی کاربردی، بازنگری برنامه درسی در اصل به منزله تدوین یک برنامه درسی جدید است و تمام مراحل مربوط به تدوین رشته جدید اعم از نیازسنجی و طراحی مجدداً برای دوره مورد نظر انجام میگیرد. نیاز بازارکار به نیروی انسانی ماهر و متخصص، ماهیت رشته های علمی کاربردی را تعیین می کند.
حذف برخی از رشتههای تحصیلی
کشتکار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در فرآیند بازنگری برنامههای درسی، برخی از رشتهها حذف شده و رشتههای مورد نیاز بر مبنای مشاغل احصا شده با رویکرد آینده نگری، طراحی میشود.
در فاز نخست، بازنگری ۶۰ عنوان برنامهدرسی مرتبط با حوزههای شغلی فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) و فناوری اطلاعات (IT) محقق شده و قرار است این فرایند در مرحله دوم هم به اجرا برسد.
source