Wp Header Logo 14.png

تا امروز توسعه‌ددهندگان بسیاری به چالش‌های بهینه‌سازی بازی‌ها برای کنسول نسبتا ضعیف ایکس باکس سری اس اشاره کرده‌اند و در جدیدترین مورد، خالقان بازی Dune Awakening ساخت پورت برای این کنسول خاص را چالش‌برانگیز دانسته‌اند.

اسکات جونیور، مدیر ارشد محصول در استودیو Funcom، طی مصاحبه‌ای با رسانه VG247 از تلاش بی‌وقفه تیم برای اقتباس رمان‌های علمی‌تخیلی فرنک هربرت و ارائه یک تجربه MMO به مخاطبان گفت، در حالی که به پورت ایکس باکس سری اس آن نیز اشاراتی داشت:

بنابراین این یکی از دلایلی است که بازی Dune Awakening ابتدا روی پی‌سی عرضه می‌شود. پیش از عرضه بازی روی ایکس باکس، ما باید کلی بهینه‌سازی انجام دهیم. و خب بله، ایکس باکس سری اس یک چالش بزرگ است.

تماشا کنید: تریلر گیم‌پلی بازی Dune: Awakening در مراسم گیمزکام ۲۰۲۴

این صحبت‌ها نمی‌تواند برای مخاطبان شگفت‌آور باشد، چراکه با توجه به آنچه در تریلر‌های بازی دیده‌ایم، با اثری بزرگ و پیشرفته طرف هستیم که قطعا نیازمند سخت‌افزارهای قدرتمند خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید بازی‌های سبک MMO اغلب مقیاس عظیمی دارند و ترکیب این موضوع با گرافیک خیره‌کننده و مبارزات بزرگ Dune Awakening همه چیز را برایمان روشن می‌کند. و خب اکنون شاهد یک نمونه واضح و بارز دیگر از انتقاد توسعه‌دهندگان از توان سخت‌افزاری ایکس باکس سری اس هستیم.

انتقاد سازنده Dune Awakening از ایکس باکس سری اس

حدود یک هفته پیش هم یکی از اعضای سابق ناتی داگ و راکستدی یکی از تندترین انتقادها را نسبت به کنسول اقتصادی ایکس باکس ابراز کرد و واضحا گفت که «ای کاش ایکس باکس سری اس اصلا وجود نداشت». صحبت‌های دل واکر جنجال بسیاری در میان بازیکنان و کاربران فضای مجازی به راه انداخت، اما خب تعداد افرادی که با او موافق‌اند کم نیستند.

خیلی آزاردهنده است که شما یک بازی سطح بالا با هوش مصنوعی پیشرفته، فیزیک پیشرفته، بهینه‌سازی مولتی ترد، سیستم پارتیکل‌ها، مموری داینامیک و… بسازید و بعد ناگهان از خیر همه‌شان بگذرید تا بازی بتواند روی ایکس باکس سری اس اجرا شود.

تاریخ اکران فیلم Dune ۳ بالاخره مشخص شد؛ پایان سه‌گانه تلماسه

چند ماه قبل هم توماس پوها از استودیو رمدی (سازنده Alan Wake 2 و Control) اشاره کرده بود که بهینه‌سازی بازی‌ها برای سری اس اصلا آسان نیست و از سوی دیگر همه در جریان هستیم که استودیو لاریان چه دشواری‌هایی را برای عرضه Baldur’s Gate 3 روی ایکس باکس متحمل شد. وضعیت در رابطه با بالدرز گیت ۳ تا حدی وخیم شد که مایکروسافت تیمی از مهندسان و برنامه‌نویسان خود را راهی لاریان کرد تا به بهینه‌سازی بازی برای سری اس کمک کنند!

کنسول ایکس باکس سری اس از زمان معرفی و عرضه به بازار جهانی با انتقاد مواجه بوده و توسعه‌دهندگان بی‌شماری طی چهار سال گذشته به انتقاد از آن پرداخته‌اند. اما خب اگر بخواهیم سمت روشن و مثبت ماجرا را در نظر بگیریم، این کنسول اقتصادی به خیلی از گیمرها – مخصوصا در ایران – کمک کرده تا به تجربه جدیدترین عناوین بپردازند، آن هم با صرف هزینه‌ای به مراتب کمتر نسبت به ایکس باکس سری ایکس یا پلی استیشن ۵.

منبع: The Gamer


بهترین دی‌ال‌سی‌های تاریخ با امید لنون و شایان

Loading

source

shakotardid.ir

توسط shakotardid.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *