همانطور که در جریان هستید بازی Resident Evil Requiem چند هفته پیش به صورت رسمی طی رویداد سامر گیم فست ۲۰۲۵ رونمایی شد. ما پیش از معرفی رسمی، شایعات متعدد و گستردهای درباره این عنوان شنیده بودیم که برخی از آنها به «جهان باز بودن» نسخه جدید رزیدنت اویل اشاره داشتند؛ با این حال آنچه که تریلر رونمایی از بازی نشان داد، با خیلی از این شایعات مغایرت داشت. با وقوع چنین اتفاقی خیلی از مخاطبان از لیکرها و خبرنگاران انتقاد کردند و بر این باور بودند که شایعات گذشته به کلی نادرست بوده. با تمام این اوصاف به نظر میرسد کپکام واقعا چنین برنامههایی برای رزیدنت اویل ۹ داشته و توسعهدهندگان به مرور دیدگاه و رویکرد خود را تغییر دادهاند. کوشی ناکانیشی، کارگردان بازی، چندی پیش طی یک پیام تصویری به این موارد پرداخته و از دلایل تغییر سیاست کپکام گفته است.
Resident Evil Requiem | تمام جزئیات کلیدی درباره بازگشت به شهر راکون
ناکانیشی توضیح داد:
شما احتمالا برخی از شایعات را شنیدهاید. چیزهایی مثل یک رزیدنت اویل آنلاین یا جهان باز، که ما مدتی آنها را مورد آزمایش قرار دادیم. اما در آخر، با اینکه یک سری ایده و کانسپت جالب توجه داشتیم، متوجه شدیم این چیزی نیست که طرفداران بخواهند تجربه کنند. بنابراین کار را از نو آغاز کردیم و چیزی را ساختیم که اکنون شما به عنوان Resident Evil Requiem میشناسید.
به جرات میتوان گفت اکثر طرفداران رزیدنت اویل از این اتفاق و تغییر خوشحال و راضی هستند. شاید چنین مفاهیمی (رفتن به سمت ساختار جهان باز یا وارد کردن عناصر مولتی پلیر و آنلاین) در یک بازی اسپینآف موفقیت آمیز باشد، اما قطعا چیزی نیست که طرفداران سرسخت این فرنچایز ترسناک از نسخه اصلی و جدید آن بخواهند. طرفداران سری Resident Evil پیش از این هم نشان دادهاند که نسبت به تغییرات آغوش بازی دارند (از جمله تغییر زاویه دوربین از سوم شخص به اول شخص در نسخههای هفتم و هشتم)، اما خب عناصری که بخواهد DNA و ذات فرنچایز را به کلی دگرگون کند و به تجربه ترسناکتر و داستانهای بهتری ختم نشود، احتمالا با استقبال روبه رو نگردد.
تماشا کنید: تریلر رسمی رونمایی از بازی Resident Evil Requiem
مشاهده ویدیوهای بیشتر در بازار مگ
صحبتهای ناکانیشی به خوبی نشان میدهد ایجاد تغییرات گسترده در طول فرآیند توسعه بازیها امری کاملا طبیعی است. زمانی که لیکها و شایعات به حقیقت نمیپیوندند، لزوما بدان معنا نیست که از اساس غلط بودهاند؛ بلکه این احتمال وجود دارد که اطلاعات آنها از رده خارج و قدیمی شده باشد. در مورد Resident Evil Requiem، بهنظر میرسد ساختار جهان باز یا عناصر آنلاین تنها مواردی نیستند که دستخوش تغییر شدهاند؛ توسعهدهندگان – طبق صحبتهای خودشان – لیان را به عنوان پروتاگونیست اصلی درنظر گرفته بودند، اما نهایتا بر سر گریس اشکرافت به توافق رسیدند. گرچه باید اشاره داشت که این مورد به خصوص هنوز هم در هالهای از ابهام قرار دارد و داسک گالم، لیکر معتبر و شناختهشده رزیدنت اویل، همچنان پافشاری میکند که لیان یکی از شخصیتهای قابل بازی و اصلی Requiem خواهد بود و کپکام فعلا میخواهد این موضوع را از مخاطبان پنهان نگه دارد.
بازی مورد انتظار Resident Evil Requiem قرار است در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (۸ اسفند ۱۴۰۴) عرضه شود و این یعنی طرفداران نیاز نیست مدت زمان آنچنان طولانی منتظر قسمت بعدی فرنچایز بمانند. آخرین نسخه اصلی از رزیدنت اویل که Village بود در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شد و طرفداران حسابی برای تجربه ترسناک بعدی هیجانزده هستند. مشخصا هنوز نمیدانیم Requiem تا چه حد نظر طرفداران را جلب خواهد کرد، اما خب آنچه در حال حاضر مشاهده میشود از استقبال گسترده مخاطبان و احتمال بالای موفقیت بازی حکایت دارد.
بازی Resident Evil Requiem بهتر است زامبیهای کلاسیک فرنچایز را بازگرداند
کپکام علاقه زیادی به مخفی نگه داشتن خیلی از جزئیات بازی نشان داده و رونمایی از شخصیتهای آشنای سری از جمله لیان اس. کندی میتواند قطار هایپ رزیدنت اویل ۹ را به ایستگاه جنون برساند. نظر شما چیست؟ شما هم مثل خیلی از طرفداران با داسک گالم موافق هستید و فکر میکنید لیان به عنوان شخصیت اصلی در Requiem حضور دارد؟
منبع: Comicbook
دوست داشتنیترین یوتیوبر گیمر ایران کیه؟ میزگیم با علیرکسا